Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

zondag 17 januari 2010

Sarah's Silks!







Eindelijk een blogje over dit prachtige bedrijf!!!

Zij maken prachtig zijden speelgoed zoals kleine en grote speeldoeken; verkleedkleren, hemels, babydekentjes en zoveel meer...Dit voor de leeftijd van 3-10 jaar!
Geen enkel materiaal is zo mooi, zo zacht, zo natuurlijk en zo heerlijk om te dragen...als zijde.

Sarah's Silks ondersteunt de lokale economie en draagt er zorg voor dat de naaisters in een klein dorpje in de buurt van Shangai in goede omstandigheden kunnen werken. Zij werken thuis, zodat zij naast hun werk ook de zorg voor hun kinderen kunnen opnemen. Ook zij hanteren het principe van fair-trade!

Ook in de VS,SA, Sonoma County werken vrouwen voor hen, die ook thuis, produkten naaien, strijken en verpakken.

De verf die gebruikt is voor de zijde is niet giftig en worden ook steeds in de VS gekleurd.

Sarah's Silks stelt zich tot doel het creëren van een betere wereld doordar kinderen met door hun gemaakt speelgoed fantasierijk kunnen spelen. Het ontwikkelen van innerlijke creativiteit op jonge leeftijd leidt tot een hoger niveau van creatief denken als men volwassen is.






3 opmerkingen:

  1. Thank you for the post! Hope you and your family are very well!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ons Linde heeft er elfenvleugels van...die bracht de sint...en heeft er veel plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, onze meisjes hebben er ook enkele spulletjes van...die elfenrokjes worden hier vaak gedragen...én het zeemeerminpak! Het moet wel zalig aanvoelen ook. Helaas hebben ze geen maatjes voor groten hé;-)

    BeantwoordenVerwijderen