Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

dinsdag 12 januari 2010

Boekennieuws!




Christofoor geeft weer enkele mooie boeken uit het komende voorjaar!

Het poppentheater van Maija Baric en Kristiina Louhi

Met humor en vaardigheid laten zij zien hoe je van houten bestek, stukjes touw, oude sokken en ander waardeloos materiaal de meest betoverende poppen kunt maken....
Ook vele praktische aanwijzingen over de opbouw van een decor, belichting en geluidseffecten om sprookjes, vertellingen en liedjes uit te beelden. Kinderen zullen betoverd geraken en helemaal opgaan in hun eigen poppenspel! (19.90 euro)


Kaboutersprookjes

De kaboutersprookjes zijn afkomstig uit alle delen van Europa. In deze uit oude tijden overgeleverde volkssprookjes staat de verbinding met de natuur en met de wezens die daarin leven centraal....

Wondelijke verhalen, grappig en diepzinnig, voor alle leeftijden.

Daniela Drescher, bekend van haar succesvolle prentenboeken, heeft voor deze geheel nieuwe editie de illustraties gemaakt, en het resultaat is een lust voor het oog. (24.50 euro)






2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Wéér een prachtig boek van Daniela Drescher. We hebben ze hier allemaal in huis...Wanneer is het verkrijgbaar in de winkel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ine,

    Het poppentheater is vanaf april verkrijgbaar en de Kaboutersprookjes al en maandje vroeger, in maart dus. Als alles volgens planning verloopt bij de uitgever tenminste;-)

    Hier hebben we ook alle boeken van Daniela Drescher, ze zijn echt zooo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen