Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

dinsdag 26 mei 2009

Blokken als basispeelgoed van 1 tot ongeveer 10 jaar










Mooie houten blokken zijn eigenlijk basisspeelgoed. vanaf de leeftijd van 1 jaar zijn grote blokken zéér geschikt...om te betasten,de verscheidenheid van de kleuren te ervaren, ergens in te stoppen en weer uit te halen....en later om torens, tot grote ergernis van broer of zus,omver te gooien. Nog later gaan ze zelf bouwen of blokken voor allerlei doeleinden gebruiken in hun spel.

Het worden stoeltjes of tafeltjes, een trap....ze bouwen een kasteel of zelfs een heel dorp....

Ik zal een aantal mooie blokkensets even bespreken...

De onderste set blokken zijn 'waldorfblokken'. Ze zijn verkrijgbaar in naturel of gekleurd. Het leuke is hun 'natuurlijke, organische vorm', iets wat je niet direct van 'blokken' verwacht.
Voor de kleinsten zijn het voelen van al deze verschillende vormen een ware ontdekking...en nog later zullen ze in hun spel deze verscheidenheid van vormen goed kunnen gebruiken in hun spel.
De middelste set zijn eigenlijk een combinatie van de 'kleurenralley' een set met vooral gekleurde plaatjes in héél veel verschillende tinten. Als je ze plat legt heb je een kleurrijke'vloer'. Je kunt ermee bouwen zoals je 'kaartenhuisjes' maakt en nog véél meer...
Ook héél goed te combineren met de grote regenboog en met de (weeral) kleurrijke houten 'bierkaartjes'.
De bovenste set zijn 36 kubusblokken met een grondvlak van 4 op 4 cm. Een eenvoudige basisset.

1 opmerking:

  1. Ik ben zelf ook een groot fan van blokken. Alleen heb ik in plaats van blokken, duplo en later lego gekocht. Het is net wat practischer en je kunt er net wat meer mee, dan met gewone blokken, denk je ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen