Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

donderdag 30 september 2010

Een korte geschiedenis van de winkel

Het is alweer zo'n 3 jaar geleden dat ik met m'n eigen zaakje begonnen ben. Het 'stenen' winkeltje hier aan huis is er al 3 jaar. De webwinkel bestaat nu een jaartje.

Ik weet nog goed waar en hoe 'de klik' er kwam om zelf houten speelgoed te gaan verkopen.... Op een heerlijke lentemiddag ging ik met een vriendin, die geregeld in Breda komt, naar daar om te winkelen. En bij een prachtige speelgoedwinkel 'Leander' zag ik al het mooie Grimm's speelgoed liggen. Kort daarna zag ik via internet bij Meander de prachtige grote puzzel van de bloemencirkel. En toen was ik verkocht...

Ook dat andere merk  Sarah's Silks, was er van het begin bij....en dat kwam toen ik tijdens mijn zoektocht naar een mooie hemel voor mijn jongste dochter bij Waldorf Toys terecht kwam.  Ik had net voor haar een regenboogmobiel met de leuke kaboutertjes van Bibi Witteveen gemaakt.  Het waren vooral de kleuren en de harmonie van zoveel moois dat bovendien ook nog eens uit natuurlijke , eerlijke en duurzame materialen gemaakt was, die maakten dat ik dat alles niet kon loslaten.... Het voelt werkelijk als een ontdekking als je zoiets voor het eerst ziet... en zeker als je Grimm's nog nergens in een speelgoedwinkel in België tegengekomen bent.

En daar was de roeping om zoveel moois te kunnen delen...Catalogen werden aangevraagd, en er kwamen al snel nieuwe merken in de winkel zoals: Ostheimer, Christofoorboeken en allerlei creatief materiaal zolas Stockmarkrijtjes en bijenwas.... Hoewel het altijd moeilijk is om ergens  een 'etiketje' op te plakken, was het toch vooral dat speelgoed dat aansluit bij de antroposofische visie over opvoeden en spelen, waar ik naar op zoek was.... en dat was ook niet moeilijk vermits ik een tijd in een antroposofische werkgemeenschap stage gelopen, gewoond en gewerkt heb.  Dan weet en voel je gewoon wat goed is...

In ieder geval, na alle administratieve romslomp en véél voorbereidend werk, begon het allemaal echt in het najaar van 2007. Met in november mijn eerste herfstbeurs op de Vrije School hier in de buurt.

Ik herinner me nog hoe mijn vader, Ben paste die dag op kindjes, mij hielp om al die zware dozen naar binnen te sleuren.  Ik zal dat moment nooit vergeten omdat hij nog geen 4 maanden later overleden is. Ik ben toch heel dankbaar dat hij die prille start van zijn ondernemende dochter heeft mogen meemaken.

In  ieder geval, ter gelegenheid van de derde verjaardag van de winkel doen we een leuke aktie. eerst en vooral staan er al wat grimm's artikelen in promotie.  Ook zal er binnenkort een give-away in het teken van Sarah's Silks staan. Al weet ik nog niet precies wat er weg te geven zal zijn... Ideetjes zijn altijd welkom!

Laat me even je favoriete Sarah's Silks produkt weten en waarom...

2 opmerkingen:

  1. Wat mijn favoriet is? Het draakjespak...daar dromen we van :) Al vaak even aan gevoeld, bewonderd op foto's en onze jongens er in voorgesteld...
    We genieten hier heel vaak van de elfenvleugeltjes, voor dochterlief een schot in de roos, want van die elfenvleugels met elastieken op een grote 7 jarige rug was ook niet alles, deze zijn heerlijk!
    Hoera met je driejarige verjaardag, mooi, de geschiedenis en herkenbaar hoe je getroffen kan zijn door een mooi stuk speelgoed...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd met je winkel! ik kwam op je blog door jullie reis naar zwitserland, waar wij net wonen. leuk om jullie verslag te lezen. heel toevallig heeft isis hier een nieuw bed gekregen (een half-hoog-slaper) met daaraan met grote speelknijpers vastgemaakt een speeldoek van sarah's silks. nu heeft ze dus een soort hut onder haar bed :) we zijn er superblij mee!

    als ik nog mee kan doen met de give-away: isis droomt van zo'n bed canopy en ik vind de vlindervleugels sprookjesachtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen