Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

woensdag 5 oktober 2011

Week van de Fairtrade! Voordeelaktie!

Van 5 tot 15 oktober is het week van de Fairtrade! Dit initiatief gaat uit van de Oxfam-Wereldwinkels die dan hun lekkere én eerlijke produkten extra in de kijker zetten. En het hoeven niet alleen produkten van ver weg te zijn...ook lokale bioboeren nemen initiatieven op dit vlak. Eén ding staat wel vast: steeds meer en meer mensen kopen geregeld fair trade. Als dat voor kort nog maar één gezin op vier was...,  kopen nu geregeld één op drie gezinnen fairtrade-produkten! En het kan natuurlijk nog véél beter!

Wij willen met onze winkel ook deelnemen aan de week van de Fair Trade. Al onze produkten zijn op een veilige, eerlijke en ecologische manier tot stand gekomen, de meesten binnen Europa, maar we zouden graag enkele van onze fabrikanten in de kijker willen zetten.

Bij aankoop van 3 of meer fairtrade produkten van volgende leveranciers krijgt u tot 15 % korting van 5-15 oktober! Uw aankopen hier maken het verschil daar!

Duns heeft vrolijke én eerlijke kleertjes voor kinderen!
Raw Gaia is ongetwijfeld één van de meest zuivere én eerlijke verzorgingslijnen!
Sarah's Silks met z'n prachtige zijden produkten hecht zéér veel belang aan goede arbeidsomstandigheden en een éérlijk loon voor z'n werknemers in China. Vrouwen kunnen er gewoon thuis werken zodat zij er ook nog zijn voor de kinderen.
HempAge heeft een prachtige kledingslijn voor mannen en vrouwen op basis van biologisch hennep en katoen.

Kijk ook zeker nog eens even in de winkel, want gelijktijdig loopt ook een  Kinderboekenaktie, waarover u al meer informatie kunt vinden!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten