Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

zaterdag 15 januari 2011

Lunchskins, Goodbyn en Cheeki om duurzaam te eten en te drinken!

Drie nieuwe merken met allemaal prachtige produkten  zijn de voorbije maanden in onze afdeling 'Eten en Drinken' opgenomen.

LunchSkins, de superhandige, hippe en mooie herbruikbare lunchzakjes in 3 maten zijn als eerste in België te koop!

In 2008 zaten drie mama's bij elkaar aan de keukentafel en hoorden een duizelingwekkende statistiek!!!
Meer dan 20 miljoen boterhamzakjes gaan dagelijks na de schoollunch naar stortplaatsen in de VS. Omdat het de bezorgdheid van véle ouders was om op een eenvoudige en handige manier dit soort afval te vermijden, brachten de drie dames al hun passie en energie bij elkaar en zo werd 3greenmoms geboren...
Hun missie: een kleurrijk en fris alternatief vinden voor het plastic zakje.

De eerste prioriteit was de zoektocht naar voedselveilig materiaal ... die in Europa werd gevonden! Dan enkele leuke en frisse motiefjes én een klein familiebedrijfje in Pennsylvania...zo werden de LunchSkins geboren!

LunchSkins zijn leuk, handig,  herbruikbaar, voedselveilig,  voordelig voor het milieu en voor uw portemonnee;....









Dan hebben we ook nog onze RSS drinkflessen van het Australische merk Cheeki. Een Europese primeur!
Ze zijn bpa- en ftalatenvrij en verkrijgbaar in verschillend maten en designs van stijlvol tot sportief! En ze voorkomen natuurlijk weer een heleboel afval zoals plastic flesjes, blikjes....






We zijn nog druk aan het onderhandelen om een aantal andere produkten in de winkel te krijgen die leuk en handig zijn en uiteraard een extra bijdrage zullen leveren om op een zorgzame manier met het milieu en onze gezondheid om te gaan!

Al lang waren wij op zoek naar een gifvrije én handige lunchbox om vele lekkere hapjes mee te nemen. Deze vonden wij bij Goodbyn , een bedrijfje uit de VS, die de lunchbox heruitgevonden heeft!  Vele ouders en kinderen kunnen al genieten van deze lunchbox die aanzet tot creatief, gezond en gevarieerd vullen en eten...
Een bijna Europese, maar zeker een primeur voor België!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten