Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

zaterdag 29 januari 2011

Goodbyn en lekkers!




Sinds de Goodbyn-lunchbox zijn intrede heeft gedaan in ons gezin... wordt het begrip 'lunch' hier héél creatief geïnterpreteerd en zijn we ook steeds druk in de weer om ze met allerlei gezonde lekkernijen te vullen! Onlangs kwam ik een lekker recept van muffins tegen dat een volwaardig alternatief is voor een klassieke zoete boterham. Dat willen we jullie zeker niet onthouden! Uiteraard kun je eindeloos variëren met het fruit, noten, ...


Appelmuffins:

2 appels, geschild en in kleine stukjes gesneden
Als je bio-appels gebruikt, kun je een gedeelte ongeschild mengen voor het mooie kleurtje van de rode schil!

2 eieren losgeklopt
10 halve walnoten grofgehakt
1.1/2 kop volkorenmeel
25gr. rozijnen
1/ 3 kop olijfolie of margarine
1 kop (riet)suiker of voor een gezonde variant kun je honing gebruiken
3TL bakpoeder of 1KL natriumbicarbonaat (snelzout)
Snuifje zout
3TL kaneel

Verwarm de oven voor op 190°

In een kom meng je het meel met het bakpoeder, zout en kaneel.
In een andere kom meng je de appelstukjes, de olie, de suiker, de rozijnen, de noten en de eiereren. Voeg hier het meelmengsel aan toe en meng alles goed.

Bekleed een muffinvorm met papieren of siliconen cakevormpjes, of vet deze in. Vul de vormpjes en bak 20 minuutjes in de oven.

De muffins zijn geschikt om in te vriezen. gemakkelijk om grotere hoeveelheden te maken en snel iets lekkers
bij de hand te hebben!

Rodevruchtenmuffins:

Appels vervangen door (diepvries) bosbessen, frambozen, rode bessen,...
Kaneel vervangen door 1TL (zwart) vanillepoeder
Walnoten vervangen door grofgehakte hazelnoten

Véél succes en smakelijk!!! 

De Goodbyns zijn verkrijgbaar bij: http://www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be/
Vraag naar onze speciale aktie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten