Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

zondag 7 februari 2010

Inspiratie




Het was weer een drukke werkweek en wat hebben we weer vele mooie spulletjes gezien. Vele fijne nieuwe contacten gelegd én al het één en het ander besteld....

Eerst en vooral onze vaste waarden die al vanaf 2007 de mooiste spulletjes aan ons leveren: Grimm's en Ostheimer!

Weer heel wat nieuw kleurrijk speelgoed zal binnenkort te vinden zijn in de winkel! Ook hebben ze zich bij het onwerpen naar meer specifieke doelgroepen gericht zoals scholen. Al moet ik er meteen bij zeggen dat véél van hun speelgoed al een weg naar kleuterscholen en zelfs instellingen gevonden heeft (zoals bvb de grote regenboog en de prachtige puzzels).
Ostheimer is er wéér in geslaagd om heel nieuwe thema's aan te snijden met bijpassende figuurtjes. Na de zoo en het cirkus vorig jaar, hebben zij 2 nieuwe thema's geintroduceerd, waar ook de komende jaren nog véél inspirerends uit kan voortvloeien. Eerst en vooral de bloemenkinderen die absoluut een mooi plekje op de seizoenstafel verdienen. Daarnaast een groep van ambachten en beroepen met bijbehorende attributen zullen weer tot menig fantasierijk spel leiden.

Leefgemeenschap Birkenhof en Lautenbach waren ook aanwezig met het prachtige speelgoed dat door volwassenen met een ontwikkelingsstoornis in de houtateliers wordt gemaakt. Vermits ik zelf ooit ook in een zo'n leefgemeenschap heb gewoond en gewerkt leidde deze contacten tot inspirerende gesprekken met héél wat herkenbare situaties.

Nieuwe poppen en poppenspulletjes zullen zeker hun weg vinden naar de winkel nu ik de nieuwe collectie van Kathe Kruse gezien heb.

Helaas afwezig dit jaar, Sarah's Silks met hun prachtige zijden spulletjes.

Ook onze leverancier van de prachtige houten kastelen, poppenspulletjes en groter speelgoed voor rollenspel was er wéér.

Natuurlijk hebben we ook weer héél wat nieuwe mooie spulletjes ontdekt die hun weg zullen vinden naar de winkel. Naast al het moois dat er op de Toyfair in Nürnberg te vinden is werken wij ook met een aantal kleinere ateliers om een uniek assortiment te houden.

In ieder geval véél nieuws in de winkel binnenkort....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten