Over mij

Merksplas, Antwerpen, Belgium
Mama van 4 kindjes: Mariken, Geike, Nine en Lennert.Een Alle pure en nature dingen kunnen mij beroeren. Biologisch tuinieren en lekker koken, creatief bezig zijn zoals poppetjes maken, ...zijn maar enkele van mijn interesses.Sinds de geboorte van mijn eerste ben ik me aan het verdiepen in 'duurzaam en verantwoord' speelgoed. Ik werd zo geraakt door de mooie dingen die ik tegenkwam dat ik besloot om deze zelf te gaan verkopen. In 2007 precies werd het officieel! Daarna volgde de blog én sinds vorig jaar is er dus ook een webwinkel, weliswaar nog in opbouw. Véél van mijn tijd gaat ook nog naar de ouderen die ik iedere dag weer mag ontmoeten doorheen grote, kleine, fijne maar soms ook moeilijkere momenten. Beide jobs verrijken mijn leven enorm! In de winkel vindt u voornamelijk duurzaam houten speelgoed, bio en fairtrade kleding en verzorgingsprodukten. www.speelgoedvoorgoedkinderspel.be Veel plezier met rondkijken!

dinsdag 19 oktober 2010

Experimenteren met Kraul!

Kraul bouwt een brug tussen natuurexperimenten en de technische toepassingen! Kinderen, jongeren en volwassenen beleven natuurfenomenen spelenderwijs waarmee we zonder dat we er ons altijd van bewust zijn. Deze ervaren we vaak in dagelijkse dingen zoals vele principes die in machines en apparaten rondom ons.
Net door te experimenteren en de principes ervan zichtbaar te ervaren worden de verschillende technische aspecten begrijpelijk en doorzichtig. Meer dan  wanneer we bepaalde formules of een ingewikkelde technische uitleg krijgen.
Het is belangrijk dat kinderen plezier beleven  aan en aangemoedigd worden om  de dingen zelf in handen te nemen.

Kraul heeft 2 reeksen van sets die onderverdeeld zijn naar leeftijd. 

Voor de jongste kinderen is ' Het spelen met kleur' wel héél fijn.  Dmv 7 kleuren stevige folie ziet de wereld er ineens héél anders uit!

Wij mochten dit 'levensgroot' ervaren op de tentoonstelling over Goethes kleurenleer in het Goetheanum in Dornach tijdens onze vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten